Järvenpään Palloseuran tarina

JäPS – jalkapalloa laadukkaassa jalkapalloseurassa

Järvenpään Palloseura on perustettu v. 1947. Pienestä asemakylän palloilulajien seurasta on reilussa seitsemässä vuosikymmenessä kehkeytynyt yksi Suomen suurimmista jalkapallon erikoisseuroista. JäPS:llä on noin 1400 jäsentä, joista noin 1000 on juniori-ikäisiä tyttöjä ja poikia.

Vuonna 2023 miesten edustusjoukkue pelaa Ykkösessä, naisten edustusjoukkue Kakkosessa ja miesten reservijoukkue JäPS/47 Kolmosessa.

Seura haluaa tulla tunnetuksi laadukkaasta, reilusta ja monipuolisesta toiminnastaan, joka näkyy ja tuntuu positiivisesti koko seurassa. Joukkueissa näkyy iloisuus ja ”hyvä meininki” niin treeneissä kuin myös otteluissa- jalkapallokoulumme tunnuslause ”fiilistellen futista”  kiteyttää asian hienosti.

Hymyilevä pelaaja tapahtuman jälkeen on meille paras palkinto onnistuneesta toiminnastamme. Meillä voi hyvin harrastaa jalkapalloa hieman kevyemminkin, kaikista ei tarvitse tulla kilpaurheilijoita.

Haluamme että yritykset ja muut sidosryhmät sekä ennen kaikkea järvenpääläiset mieltävät toimintatapamme luotettavana ja helposti lähestyttävänä yhteistyöseurana, joka perustaa toimintansa vahvasti paikallisuuteen - ”Tehty Jäkessä” mainostaa edustusjoukkueemme.

JäPS logo edustaa meille vahvoja perinteitä seuramme toimintakultuurista jo vuodesta 1947 saakka. JäPS on aina – ja tulee myös tulevaisuudessa- olemaan monitahoinen jalkapalloseura, joka huolehtii yhdenvertaisesti kaikkien pelaajien ja jäsenien hyvinvoinnista tavalla, joka mahdollistaa heidän saavuttaa oma huippunsa oman motivaatiotasonsa mukaisesti. Näiden asioiden johdosta logomme ulkoasu määräytyy seuran perustamisvuodesta 1947 sekä moninaisuutta ja yhdenvertaisuutta kuvaa pallon ympyräkehälle sijoitetut sarakeviivat.
Sinisellä värillä taas haluamme viestiä vahvasta paikallisuudesta Järvenpään kaupungin tunnusvärin mukaisesti.

Viime vuosina seura on panostanut vahvasti olosuhteisiin. Jo 2000-luvun alussa valmistuneen Logisnext Areenan viereen kohosi syksyllä 2016 uusi ja uljas monitoimihalli, joka pitää sisällään täysimittaisen jalkapallokentän, juoksusuoran, toiminnallisen alueen sekä hyvät lämmittelytilat. Tammikuussa 2017 myös seuran toimisto muutti hallien viereen omalle ”campus-alueellemme”.