Stipendit

JäPS tukirahasto

Harrastamisen kustannukset eivät saisi estää kenenkään harrastamista.
Jalkapallon harrastamisen tulisi olla mahdollista kaikille, riippumatta harrastajan taloudellisesta tilanteesta.

Harrastamisen tuki on mahdollista kaikille seuran jäsenmaksun maksaneille harrastajille.

JäPS tukirahaston säännöt

1.   Rahaston nimi: JäPS tukirahasto

2.   Rahaston perustaminen ja ylläpito
Tukivaroja on kerätty ja jaettu seuran perustamisesta lähtien 1947 sääntöjen mukaisesti.  Rahaston säännöt ja periaatteet on päivitetty 12/2023.
Rahasto on osa Järvenpään Palloseura ry:n  yhdistystä ja sen toimintaa ohjaa seuran johtokunta.
Seuran tukirahasto voi ottaa vastaan lahjoituksia ja testamentteja yksityisiltä ja yhteisöiltä. Rahastoon voidaan tarvittaessa kerätä varoja  keräyksin, jotka vaativat rahankeräysluvan.

JäPS tukirahastoa voi  tukea lahjoittamalla tilille
Nordea FI09 1064 3000 2385 14
viestikenttään ”JäPS tukirahasto/lahjoittajan nimi”.

3.    Rahaston tarkoitus ja sen toteuttaminen

Rahaston tarkoituksena on tukea Järvenpään Palloseuran yhteisön yhteiskuntavastuullista toimintaa sekä tukea vähävaraisten perheiden lapsia ja nuoria harrastuksen mahdollistamista.

Tarkoituksensa mukaisesti rahasto jakaa erisuuruisia stipendejä pelaajille tai yhteiskuntavastuulliseen toimintaan. Seuran johtokunta määrittelee stipendin jakoperusteet, joita on mm. seuraavat:

• pelaajan sosioekonominen tausta
  • pelaajan menestys ja sitoutuneisuus
  • yhteiskuntavastuullinen toiminta

Stipendit ovat kooltaan 50,00-250,00 tai muu rahaston johtoryhmän hyväksymä määrä pelaajaa kohti vuodessa.  Pelaajien stipendit tilitetään ikäluokalle/seuralle kohdistettavaksi stipendin saaneen pelaajan laskuihin.
Tukea ei voida myöntää seuran jäsenmaksuun.

4.      Rahaston hallinto ja päätöksenteko

Rahastoa hoitaa ja hallinnoi Järvenpän Palloseuran johtokunta.
Seuran taloudenhoitaja vastaa kirjanpidon oikeudellisuudesta.

5.       Tuen hakeminen

JäPS tukirahastosta myönnetään tukea perheille, joilla on vaikeuksia suoriutua seura- tai joukkuemaksuista. Tuen voi käyttää joko seuramaksuihin tai pelaajan ikäluokalle käytettäväksi ikäluokan kausimaksuihin. Myös varuste-avustuksia voidaan myöntää varustesopimuksen mukaisesti.

Vuosittainen hakuaika:
Tukea voi hakea lomakkeella ympäri vuoden ja hakemukset käsitellään seuraavasti johtokunnan kokouksissa:
joulukuu, helmikuu, huhtikuu, kesäkuu, elokuu ja lokakuu.
Päätökset ilmoitetaan hakijoille noin 2 viikon kuluessa kokouksesta.

6.    Rahaston sääntöjen muuttaminen

Rahaston säännöt vahvistaa seuran johtokunta. Näitä sääntöjä voidaan muuttaa hallituksen päätöksellä muilta osin paitsi liittyen rahaston tarkoitukseen, jolta osin muutoksesta päättää tarvittaessa seuran varsinainen kokous.

Lisätietoja:
Marjo Hellberg
marjo.hellberg @ japs.fi

---------------------------------------------------------------------------------------

MUUT KORVAUKSET

Seura korvaa pelaajalle ilman eri anomusta seuraavat tapahtumat:

- osallistumismaksun SM-taitokilpailuihin
- maajoukkue-ehdokasleirit